PEE / PCEE

PEE / PCEE

dijous, 1 de maig del 2014

Què és el Pla Educatiu d´Entorn??



El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Sant Feliu de Codines és una proposta educativa 
que vol donar resposta a les múltiples necessitats del nostre municipi.

És un instrument per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels membres més joves de la nostra societat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. S’adrecen a tot l’alumnat, i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat als sectors socials més desafavorits.

L’educació de ciutadans i ciutadanes per a un món complex i divers hauria de ser:

  • Integral: per abastar tots els aspectes de la persona. No solament ha d’instruir i ensinistrar en unes habilitats intel·lectuals determinades sinó que ha de facilitar també competències socials i proporcionar capacitats per adaptar-se i conviure en una societat canviant.
  • Contínua: per comprendre tot l’espai- temps vital. El temps de formació ja no es pot entendre avui parcel·lat, unes hores al dia (escola) i una època de la vida (infància i joventut), ha d’abastar tota la vida.
  • Arrelada: per tenir uns referents compartits. La incertesa que caracteritza els nostres temps fa que esdevinguin indispensables uns referents identitaris compartits que vinculin les persones a projectes de futur i que donin un sentit al treball i a la convivència.
  • Cohesionadora: per promoure la integració social. L’arribada de nous ciutadans i ciutadanes al nostre país planteja nous reptes que requereixen una sèrie d’accions innovadores per promoure la cohesió social mitjançant l’educació intercultural i l’ús normalitzat de la llengua catalana en un marc multilingüe.
  • Inclusiva: per incloure a tothom. I per fer-ho possible ha de garantir la igualtat d’oportunitats i evitar qualsevol tipus de marginació i exclusió.
  • En xarxa: per ser-ne tots corresponsables. És necessari teixir entre tots una xarxa educativa molt ben cohesionada i això requereix un treball ben articulat, coordinat i coherent de tots els organismes que treballen en l’atenció i l’educació dels membres més joves de la societat catalana.

 Com a criteri general, la diversitat d’aquesta estructura organitzativa ha de promoure el desenvolupament de tres aspectes fonamentals:
La representativitat – per propiciar la participació i que tothom se senti que en forma part.
L’operativitat – per fer efectiu i eficaç el desenvolupament del Pla.
La reflexió i l’aprenentatge comunitari – per compartir significats, propiciar el diàleg, la detecció de necessitats i una proposta d’actuacions comunitària.


Comissions temàtiques o grups de treball

Grups formats per diferents agents educatius que interactuen i reflexionen sobre un tema específic per diagnosticar necessitats, elaborar propostes d’actuacions i valorar-ne els resultats. No són grups de gestió. La reflexió, igual que l’aprenentatge, exigeix  temps i actitud de diàleg.


Comissió operativa

És l’espai on es fa possible que el Pla funcioni i es dinamitzi. No és un òrgan decisori, és un òrgan de gestió.
Li correspon coordinar i dinamitzar el treball de les comissions participatives, assegurar la coherència de les actuacions amb els objectius establerts i fer possible que les decisions institucionals es concretin i es realitzin.
Ha d’elaborar el pla d’actuació i la memòria de cada curs escolar a partir de les propostes de les comissions i de les prioritats establertes que presenta a la Comissió representativa- institucional per a la seva aprovació.
Aquesta Comissió la formen aquelles persones que designi la Comissió representativa- institucional. 


Comissió representativa- institucional

És l’òrgan de decisió. Acull els representants de les diferents entitats, associacions i organismes que participen en el Pla educatiu d’entorn (Ajuntament, Departament d’Ensenyament i altres departaments o institucions).
És on es fixen les grans orientacions del Pla, se’n fa el seguiment i s’aprova el projecte marc, el pla d’actuacions i la memòria de cada curs. També és on es decideix la composició de la comissió operativa i les comissions participatives.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.